Tarmac er designet til at køre stærkt. Hvad det angår, er der ingen hvis´er, men´er eller og´er. Men den repræsenterer så meget mere end bare aerodynamisk uovertruffenhed. Med en let Rider-First Engineered™-ramme leverer den de bedst mulige karakteristika, uanset stelstørrelse. Så uanset, hvad du planlægger at gøre med din nye Tarmac, er den klar til at hjælpe dig med at nå dit mål, om det er er at sætte en ny PR, blive bjergkonge, eller at stå øverst på podiet. Èn cykel, skabt til at herske over dem alle.
Med den splinternye Shimano 105 Di2 12-speed geargruppe til at bringe trådløse gearskift ud til masserne, og et par hurtigt-rullende Turbo Pro 700×26 mm dæk leverer den nye Tarmac performance til en mere `spiselig´ pris.
- Imens aerodynamik var af afgørende betydning for udviklingen af Tarmac´en, og også for udviklingen af alle vore andre landevejscykler, var vægt en anden vigtig faktor for os, på vores rejse mod at skabe den optimale racercykel. Tidligere tiders `aero bikes´ gik altid på kompromis, hvad vægt angik: Jo mere aerodynamiske, man lavede dem, desto tungere blev de. Filosofien bag designet af den nye Tarmac var, at den skulle holde sig indenfor UCIs minimumskrav til vægt, uden at ofre det mindste af aerodynamikken. Og ved hjælp af FreeFoil-arsenalet, og værktøjer såsom isotopisk FEA-analyse, og en del `trylleri´ fra ingeniørernes side, lykkedes det at skabe en FACT 9r-ramme, som blot vejer 1010 gram, og som ikke mister det mindste, hvad angår aerodynamik, stivhed og generel kvalitet i cykel-oplevelsen.
- I vores videre stræben efter at skabe den perfekte racercykel anvendte vi vores Rider-First Engineering-filosofi, for at sikre, at Tarmac´en blev den bedst afbalancerede og bedst håndterende Tarmac nogen sinde – uanset størrelsen. Med hjælp fra en hær af vores 3 World-Tour-hold, Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step og Bora-hansgrobe, lavede vi visse ændringer på Tarmac´en, baseret på tusinder af kilometer på landevejen. Vi afbalancerede for- og bagenden, så selv den længste etape vedbliver at være komfortabel, uden at give afkald på Tarmac´ens legendariske håndtering eller den løbs-vindende hurtighed.
- På baggrund af erfaringerne fra Venge, anvender den nye Tarmac enkel integration, med henblik på at skabe et rent og hurtigt cockpit, som er let at leve med. Vi har forbedret kabelføringen for alle konfigurationer – mekanisk gearskift, rundt styr, etc., alt imens cyklen bibeholder sine aerodynamiske fordele. Det er de samme karaktertræk, som gør Tarmac let at arbejde på, og let at have med på rejser. Det er ren win-win.
-
Cockpit
- SADELPIND
- 2021 Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
- SADEL
- Body Geometry Power Sport, steel rails
- STYR
- Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
- TAPE
- Supacaz Super Sticky Kush
- FREMPIND
- Tarmac integrated stem, 6-degree
- SADELKLAMPE
- Tarmac integrated wedge
Frameset- RAMME
- Tarmac SL7 FACT 9r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Suspension- FORGAFFEL
- FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Brakes- FORBREMSE
- Shimano 105, Hydraulic disc
- BAGBREMSE
- Shimano 105, Hydraulic disc
Drivetrain- KÆDERINGE
- 52/36T
- GEARSKIFTERE
- Shimano 105 Di2 R7170, 12-speed
- KASSETTE
- Shimano 105, 12-speed, 11-34t
- KRANKSÆT
- Shimano 105, 12-speed
- BAGSKIFTER
- Shimano 105 Di2
- FORSKIFTER
- Shimano 105 Di2, Braze-on
- KÆDE
- Shimano SLX M7100, 12-speed w/ quick link
- KRANKBOKS
- Shimano Threaded BSA BB
Wheels & tires- FOR HJUL
- DT R470 Disc
- BAG HJUL
- DT R470 Disc
- SLANGER
- Presta Valve Standard, 48mm valves
- FOR DÆK
- Turbo Pro, 700×26
- BAG DÆK
- Turbo Pro, 700×26
Weight- Weight Size
- 56
- Weight
- 8.10kg (17 lb, 13.7 oz)